VR CLAY

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VR  3D modeling tools, 2022
l changeable x w changeable x h 200 mm (x x w x h  inch)
Fusion360, Keyshot, Unity
Arduino, Soft urethane, silicone, Stainless steel, TPU

  VR Clay는 VR 환경에서 손으로 점토의 질감과 촉감을 느끼며 소조를 가능하게 하는 햅틱 도구입니다. 2012년 중국에서 발견된 토기 조각은 인류가 수천 년 전부터 흙으로 조각 기술을 발전시켜 왔음을 보여줍니다. 그러나 현재는 키보드와 마우스를 사용하는 2D 모니터에서 3D 프린터로 출력하는 기술이 주를 이루며, 전통적인 소조 기술이 사라질 위기에 처해 있습니다.                                                                                                                                        대학의 조소과는 점차 사라지고, 물리적인 조각가들조차 컴퓨터 조각을 배워야 하는 현실에 직면해 있습니다. 하지만 많은 이들이 컴퓨터 조각의 높은 진입 장벽을 느끼고 있습니다. 인터뷰와 설문조사 결과, 전문 컴퓨터 조각가와 디자인 학생들은 물리적인 소조 기술이 더 직관적이고 본능적이며, 새로운 컴퓨터 애플리케이션에 적응하는 것이 부담스럽다고 응답했습니다.                                                                                                                                           제가 개발한 VR-Clay는 누구나 익숙한 직관적이고 본능적인 소조 기술을 컴퓨터에서도 사용할 수 있게 해줍니다. 이를 통해 전통 소조 기술을 발전시키고, 물리적 조각가들의 컴퓨터 조각 진입 장벽을 낮추며, 컴퓨터 조각가들은 새로운 애플리케이션에 적응하는 시간을 절약할 수 있습니다. 인류가 쌓아온 직관적이고 본능적인 소조 기술이 컴퓨터와 만나 더 생산적이고 창의적인 활동이 이루어질 것입니다.

 

 

 

Motivation

컴퓨터 기술의 발달로 인해 인류는 처음으로 찰흙으로 무언가를 만들기 시작한 이후로 발전시켜 온 전통적인 소조 기술을 잃어가고 있습니다.

이 기술은 인간에게 직관적이고 본능적인 행동입니다. 이는 아이가 아주 어릴 때부터 촉각 놀이를 통해 발달됩니다. 누군가의 지시나 교육이 없더라도 인간은 점토를 만지면서 촉각을 통해 무엇을 어떻게 만들어야 하는지 상상하고 즐기며 기술을 익혀 나갑니다.

하지만 현재 존재하는 컴퓨터 조각용 애플리케이션은 키보드와 마우스를 도구로 평면인 모니터에서 이루어지기 때문에, 우리는 촉각으로 소조를 하는 기술을 컴퓨터 기반의 삼차원 환경에서 제대로 활용하지 못하고 있습니다.

 
 

HMW 

우리는 어떻게 촉각을 이용한 소조 기술을 컴퓨터의 장점을 가진 삼차원 환경에서 사용할 수 있을까요?

 

어떻게 인류가 쌓아온 물리적인 소조 기술을 컴퓨터에서 사용할까요? 어떻게 물리적인 조각가들이 그들의 기술을 컴퓨터 환경에서 사용할까요? 어떻게 컴퓨터 조각가들이 더 이상 키보드와 마우스가 아닌 손으로 소조할 수 있을까요? 그리고 이 질문들은 필요한 질문인가요? 이 궁금증들을 해결하기 위해서 저는 다음과 같은 인터뷰와 조사를 진행했습니다.

 

 

 
 

 

Interview

With fine artists based on modeling

A. About physical sculpting

a1. What is your modeling process?

  1. Generating Ideas
  2. Rapid Shape Prototyping with Clay
  3. Sketching on Paper or Tablet
  4. Physical Modeling

a-2. What are the advantages of working with physical modelling?

  • The viewers can share the feeling of the artist touching the clay.
  • The artist’s emotions can be shared with the viewers. Viewers can feel the sincerity of the sculptor.

a-3. The matter has its own uniqueness, value, and vitality.

  • The physical space creates the atmosphere of the work.

a-4. What are the downsides of physical sculpting? It is affected by gravity.

  • The probability of failure is high. The financial burden is enormous. There is a risk of breakage.

a-5. What are computer sculpting apps similar to physical sculpting?

  • There is not.

 

B. About virtual sculpting

b-1. What are the advantages of working with digital sculpting?

  • It is possible to import previous work, copy, and paste it.
  • It takes up less space.
  • Less hard on the body. 

b-2. What are the downsides of working digitally?

  • It takes too much time to learn. It is not familiar.
  • Barriers to entry are too high.
  • Prediction is possible. leaves no aftertaste Expression is limited.
  • It does not exist in the real world.
  • It is too real to be unrealistic.
  • What happens in computer work is imitating, not real.

b-3. What needs to be improved in digital modelling?

  • I wish I could touch the clay.
  • I hope that unexpected results can be produced.
  • I hope I did not expect the result. I want the soil to harden.
  • I wish the concept of time were applied to materials over time.

 

With fine designers based on modeling

C. About physical sculpting

C-1. What is your modelling process?

  • Ideation – Sketching on the paper or tablet – Physical modelling

C-2. What are the advantages of working with physical modelling?

  • The user can understand the form more intuitively. Users can accurately grasp the volume and texture It can be created without learning the program.
  • I can make it the way I want it to feel.
  • Physical work is faster than computer work.
  • It is possible to understand the properties of materials.
  • The sculptor can communicate the material.
  • The sculptor can feel the touch.

C-3 What are the downsides of physical sculpting?

  • Expensive, Time consuming
  • My body aches, and I get dusty.

C-4 What are computer sculpting apps similar to physical sculpting?

  • Although “Zbrush” is similar to a physical modelling operation, it is not very similar.

 

D. About virtual sculpting

D-1. What are the advantages of working with digital sculpting?

  • Less hard on the body.
  • I can work without time and space constraints

D-2. What are the downsides of working digitally?

  • It is difficult to convey the sense of touch and texture used by the artist to the viewer.
  • It may be difficult to easily understand the shape three- dimensionally at once.
  • In order to implement an idea, you need to be proficient in the program you use.
  • You have to learn to program, you can’t see the real thing
  • I cannot feel the material with my hands.
  • It is difficult to grasp the light (illumination) and the three- dimensional shape of the model on the monitor.
  • this is not alive
  • The audience cannot feel the faint emotion, the pleasure they cannot do.

D-3. What needs to be improved in digital modelling?

  • Keyboards and mice are not enough for sculpting.
  • We need tools to replace them.
  • I wish I could touch and feel it in real time
  • It needs a simple way of working

 

 

SURVEY 

With Sculpture Students From 22 Universities In England And Korea, the members of Royal Society Of Sculptors and the Industrial design students From 22 Universities In England And Korea

 

1. “What is the first tool you use when creating three-dimensional artwork?”

1-1. To sculpture students at 22 universities in the UK and Korea

1-2. To the members of Royal Society Of Sculptors

1-3. To the Industrial design students From 22 Universities In England And Korea

2. What can be experienced in physical sculpting that cannot be replicated in computer sculpting?

2-1. To sculpture students at 22 universities in the UK and Korea

2-2. To the members of Royal Society Of Sculptors

2-3. To the Industrial design students From 22 Universities In England And Korea

 

3. If computer sculpting is developed to be similar to physical sculpting, who will benefit the most from computer sculpting?

3-1. To sculpture students at 22 universities in the UK and Korea

3-2. To the members of Royal Society Of Sculptors

3-3. To the Industrial design students From 22 Universities In England And Korea

 

4. Which do you think is more helpful for getting a job or a well-paying career: learning physical sculpting or computer sculpting?

4-1. To sculpture students at 22 universities in the UK and Korea

4-2. To the members of Royal Society Of Sculptors

4-3. To the Industrial design students From 22 Universities In England And Korea

 
 
 

Experiment

이 해결책은 우연한 계기에 찾게 되었습니다. 저는 집중을 위해 책상에서 자료를 검색할 때, 점토를 손에 쥐고 만지작거리는 습관이 있습니다. 어느 날 물풍선을 손에 쥐고 있었는데 이것이 찰흙 인줄 착각하고 오랜 시간 동안 손에 쥐고 있었습니다.

그래서 물풍선을 장갑에 붙여서 테스트해 보았고, 다양한 재료들을 손에 쥐어 찰흙과 가장 유사한 촉각을 느낄 수 있는 재료를 찾았습니다.

 

 

Test to prove function

 이후 임페리얼 컬리지의 엔지니어와 왕립예술학교의 조각 전공자들을 만나 이 촉각의 느낌과 기술을 검증하였습니다.

Connection with Arduino

Connection with devices